back_pattern
Бел

Адрас: 211117, г. Сянно, вул. К.Маркса,2

Е-mail: info@senno.vitebsk-region.gov.by

Тэлефон: (02135) 5-53-47

Гарачая лінія: (02135) 5-52-96

Парк Трох герояў Палац урачыстых абрадаў і фантан "Закаханыя"  Фізкультурна-спартыўны комплекс Парк Трох герояў Прырода Сенненшчыны Прырода Сенненшчыны Возера Сенненскае ЗАГС і фантан "Закаханыя" Помнік прыроды "Каплічка" Храм свяціцеля Мікалая Цудатворца г. Сянно
Парк Трох герояў
Галоўная Звароты грамадзян і юрыдычных асоб Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб

Парадак падачы і разгляду зваротаў грамадзян юрыдычных асоб 

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у Сенненскі раённы выканаўчы камітэт (далей ‒ райвыканкам) шляхам падачы пісьмовых, электронных або вусных зваротаў, а таксама шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг  і прапаноў, а юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі – шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных або вусных зваротаў.

Якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, прадстаўніцтвы замежных арганізацый карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь.

Права на зварот рэалізуецца заяўнікамі добраахвотна.

Рэалізацыя гэтага права на зварот не павінна парушаць правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб.

Грамадзяне рэалізуюць права на зварот асабіста альбо праз сваіх прадстаўнікоў. Асабісты ўдзел грамадзян пры падачы і разглядзе зваротаў не пазбаўляе іх права мець прадстаўнікоў, роўна як і ўдзел прадстаўнікоў не пазбаўляе грамадзян права на асабісты ўдзел пры падачы і разглядзе зваротаў. Пісьмовыя і электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі, вусныя звароты недзеяздольных грамадзян выкладаюцца на асабістым прыёме іх законнымі прадстаўнікамі.

Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў (далей, калі не вызначана іншае, – прадстаўнік юрыдычнай асобы). Прадстаўнікі заяўнікаў ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, альбо актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, альбо даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

Звароты падаюцца ў Сенненскі райвыканкам па пытаннях, якія адносяцца да яго кампетэнцыі. Пры паступленні ў райвыканкам пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не ставіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён такія звароты накіроўваюцца для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй або пакідаюцца без разгляду па сутнасці, пра што паведамляецца заяўнік. Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней пяці рабочых дзён вяртаюцца заяўнікам з растлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Калі рашэнне пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі райвыканкама, службовымі асобамі, якія праводзяць прыём, звароты не разглядаюцца па сутнасці, а заяўнікам тлумачыцца, у якую арганізацыю варта звярнуцца для вырашэння пытанняў выкладзеных.

Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце, выкладзенага ў ходзе асабістага прыёму, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, вызначаным для пісьмовых зварот.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым ці здзейсненым злачынстве або іншым правапарушэнні, не пазней пяці рабочых дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Падача заяўнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.

Скаргі могуць быць пададзены заяўнікамі на працягу трох гадоў з дня, калі яны даведаліся або ці павінны былі даведацца аб парушэнні іх правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў. У выпадку, калі названы тэрмін прапушчаны па ўважлівай прычыне (цяжкае захворванне, інваліднасць, працяглая камандзіроўка і інш.), наяўнасць якой пацверджана адпаведнымі дакументамі, прадстаўленымі заяўнікам, гэты тэрмін падлягае аднаўленню па рашэнні старшыні райвыканкама, і скарга разглядаецца ва ўстаноўленым парадку.

Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказ.

У адказах на пісьмовыя звароты аб прадастаўленні інфармацыі, апублікаванай у афіцыйных перыядычных друкаваных выданнях, іншых сродках масавай інфармацыі альбо размешчанай у адкрытым доступе на афіцыйных сайтах дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт або на іншых дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах глабальнай кампутарнай сеткі інтэрнэт, сайтах іншых арганізацый, замест такой інфармацыі могуць утрымлівацца назва, дата выхаду і нумар афіцыйнага перыядычнага друкаванага выдання, іншага сродку масавай інфармацыі, у якім апублікаваная запытаная інфармацыя, альбо адрас сайта ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт, на якім размешчана запытаная інфармацыя. Пісьмовыя адказы могуць не накіроўвацца заяўнікам, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейснены пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаны паслугі) у прысутнасці заяўнікаў. Вынікі разгляду названых зваротаў па-сутнасціафармляюцца з дапамогай здзяйснення заяўнікамі адпаведных запісаў на зваротах альбо ў кнізе заўваг і прапаноў, запэўніваемых подпісамі заяўнікаў, або складання асобнага дакумента, які пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг).        

          Вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і адказы абвешчаныя заяўнікам падчас асабістага прыёму, на якім выкладзены вусныя звароты.

Пры адсутнасці ў зваротах якіх-небудзь рэкамендацый, патрабаванняў, хадайніцтваў, паведамленняў аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у рабоце арганізацый альбо пры наяўнасці ў іх толькі падзякі такія звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца.

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі: звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З ”Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб“; звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў; звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Сенненскага райвыканкама, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не ставяцца да дзейнасці Сенненскага райвыканкама; прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі; заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены у кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці; з заяўнікам спыненая перапіска па выкладзеных у звароце пытанне.

Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі: не прад'яўлены дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў; звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Сенненскага райвыканкама; заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго, альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена; заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў. Рашэнне аб пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці прымаецца кіраўніцтвам райвыканкама.

Пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці (за выключэннем выпадкаў, калі з заяўнікам спыненая перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях, або якая паступіла зварот з'яўляецца ананімным, або заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці Сенненскага райвыканкама) заяўнік на працягу пяці рабочых дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту Сенненскі райвыканкам спыняе разгляд гэтага звароту па сутнасці і вяртае заяўніку арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту. Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней пятнаццаці дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі. Працягу тэрмінаў, якія вызначаюцца месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту. Калектыўныя звароты трыццаці і больш заяўнікаў падлягаюць разгляду з выездам на месца, калі іншае не вынікае з гэтых зварот.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не пазначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб тым, што рыхтуецца, учыняемым або ўчыненым злачынстве. Адказ Сенненскага райвыканкама на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў Віцебскі абласны выканаўчы камітэт.

З парадкам падачы і разгляду электронных зваротаў Вы можаце азнаёміцца на афіцыйным сайце Сенненскага райвыканкама (Галоўная старонка → звароты грамадзян і юрыдычных асоб → Электронныя звароты).

back_pattern