Прыём зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб з 8.00
Меню
ДЛЯ УВАГІ
кіраўнікоў гандлёвых аб'ектаў!
Паводле інфармацыі Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь работнікі некаторых грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый праводзяць мерапрыемствы, накіраваныя на пошук кліентаў для праходжання платных навучальных курсаў, семінараў.
Для гэтага працаўнікі такіх арганізацый мэтанакіравана праводзяць маніторынгі аб'ектаў гандлю і ў выпадку выяўлення тавараў са скончаным тэрмінам прыдатнасці наўзамен утойвання інфармацыі аб выяўленых парушэннях і перадачы яе ва ўпаўнаважаныя органы прымушаюць работнікаў гандлёвых аб'ектаў падпісваць дамовы на ўдзел у праводзімых імі платных семінарах.
Пры гэтым у шэрагу выпадкаў дадзеная дзейнасць ажыццяўляецца з ужываннем супрацьпраўных метадаў. У прыватнасці, паводле інфармацыі прадстаўнікоў гандлёвых аб'ектаў, а таксама інфармацыі, размешчанай у глабальнай сетцы Інтэрнэт, у шэрагу выпадкаў пратэрмінаваныя тавары былі "падкінутыя" альбо спецыяльна выключаныя з прылаўкаў, пакуль час іх рэалізацыі яшчэ не скончыўся, і прад'яўленыя прадаўцам пасля яго заканчэння.
У некаторых выпадках такія арганізацыі сваю дзейнасць праводзяць пад выглядам праверкі і выдаюць сябе за правяраючых.
Так, наведваючы гандлёвыя аб'екты, супрацоўнікі ООА "Амерта Гарант", ООА "Інфармацыйны асветніцкі цэнтр спажыўца", ООА "Спажывецкая пісьменнасць", грамадскага аб'яднання "Спажывец", ООА "Спажывецкая кошык" уносілі інфармацыю аб правядзенні "пазапланавых праверак" у кнігі ўліку праверак.
Названыя арганізацыі кантралюючымі (нагляднымі) органамі не з'яўляюцца. Правядзенне імі праверак і маніторынгаў з'яўляецца неправамерным.
У адпаведнасці з падтэкставай заўвагай 1 да пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16.10.2009 № 510 "Аб удасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь" (далей - Указ № 510) пад кантралюючымі (нагляднымі) органамі разумеюцца дзяржаўныя органы (іх структурныя падраздзялення з правамі юрыдычнай асобы, тэрытарыяльныя органы, падпарадкаваныя арганізацыі) i iншыя арганiзацыi, упаўнаважаныя заканадаўчымі актамі або нарматыўнымі прававымі актамі Урады Рэспублікі Беларусь на ажыццяўленне кантролю (нагляду).
У адпаведнасці з часткай трэцяй пункта 1 Указа № 510 кантралюючы (наглядны) орган мае права праводзіць праверку, калі гэты орган уключаны ў пералік кантралюючых (наглядных) органаў, упаўнаважаных праводзіць праверкі, і сфер іх кантрольнай (нагляднай) дзейнасці, зацверджаны гэтым Указам.
У мэтах спынення неправамерных дзеянняў адпаведных арганізацый, недапушчэння незаконнага ўмяшання ў дзейнасць гандлёвых аб'ектаў, выключэння прымусу да заключэння дагавораў на аказанне платных паслуг лічым мэтазгодным кіраўнікам гандлёвых аб'ектаў давесці згаданую інфармацыю да ведама работнікаў.
Гандлёвы рэестр
Кансультацыі па пытаннях фарміравання і вядзення гандлёвага рэестра:
Гардзецкая Інэса Аляксандраўна – начальнік аддзела эканомікі Сенненскага райвыканкама, каб. 33, тэл. 8 (02135) 59586
Кацар Кацярына Віктараўна – галоўны спецыяліст аддзела эканомікі Сенненскага райвыканкама, каб. 33, тэл. 8 (02135) 55232
Гандлёвы рэестр уяўляе сабой пералік гандлёвых аб'ектаў, а таксама суб'ектаў гандлю – гандлёвых арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія ажыццяўляюць гандаль на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.
Гандлёвы рэестр будуецца на прынцыпах:
• паўнаты і дакладнасці якія змяшчаюцца ў ім звестак, адкрытасці і даступнасці іх для ўсеагульнага азнакамлення;
• аператыўнасці, дакладнасці звестак, якія падаюцца з Гандлёвага рэестра;
• адпаведнасці арганізацыйных, праграмна-тэхнічным і метадалагічным патрабаванням.
Гандлёвы рэестр ствараецца і вядзецца ў мэтах:
• збору і захоўвання звестак аб гандлёвых аб'ектах, суб'ектах гандлю;
• выкарыстання змяшчаюцца ў Гандлёвым рэестры звестак для распрацоўкі праграм развіцця і ўдасканалення гандлю, перспектыўных схемаў развіцця гандлёвай сеткі тэрыторый;
• аналізу забяспечанасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь гандлёвымі плошчамі, месцамі ў гандлёвых аб'ектах грамадскага харчавання ў мэтах вызначэння нарматываў дзяржаўных сацыяльных стандартаў па гандлёвым абслугоўванні насельніцтва.
Гандлёвы рэестр вядзецца Міністэрствам гандлю.
Рэгістрацыя ў Гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь гандлёвых аб'ектаў, суб'ектаў гандлю і інтэрнэт-магазінаў ажыццяўляецца гарадскімі і раённымі выканаўчымі камітэтамі, мясцовымі адміністрацыямі г. Мінска па месцы рэгістрацыі юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка па заяўным прынцыпе.
Вядзенне Гандлёвага рэестра ажыццяўляецца Мінгандлем шляхам перадачы аблвыканкамамі і Мінскім гарвыканкамам ва ўстаноўленым парадку на электронных носьбітах звестак аб стварэньні новых гандлёвых аб'ектах і суб'ектах гандлю, абнаўлення гэтых звестак пры змене дадзеных аб гандлёвых аб'ектах, суб'ектах гандлю, выключэнні з Гандлёвага рэестра гандлёвых аб'ектаў, суб'ектаў гандлю ў выпадках , прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, захоўвання і абароны звестак Гандлёвага рэестра ад несанкцыянаванага доступу.
Гандлёвы рэестр ўяўляе сабой аўтаматызаваную інфармацыйную сістэму, база дадзеных якой змяшчае звесткі аб гандлёвых аб'ектах і суб'ектах гандлю. Гандлёвы рэестр будуецца на аснове адзіных метадалагічных, праграмна-тэхнічных патрабаванняў для Мінгандлю, аблвыканкамаў і Мінскага гарвыканкама, якія ажыццяўляюць прадастаўленне звестак у гандлёвы рэестр.
Размяшчэння перспектыўных стацыянарных гандлёвых аб'ектаў, стацыянарных аб'ектаў грамадскага харчавання на тэрыторыі Сенненскага раёна
Абарона правоў спажыўцоў